середу, 9 червня 2021 р.

Аналіз підручника



Марганецька гуманітарна гімназія ім. Т. Шевченка

вул. Перспективна, 3а, м. Марганець, 53403, тел./факс 0 (5665) 6-15-17
E-mail: schevchenko85@gmail.comschool1_marg@ukr.net
Код ЄДРПОУ 24613948

Від  20 квітня 2021 року  № 39

Дніпропетровський інститут
післядипломної освіти

Аналіз
навчального та науково-методичного апарату підручника             
 « Основи здоров’я» 8 клас, автори:  Т.Є.Бойченко, І.П.Василашко, С.В.Василенко, О.К.Гурська Н.І.Гущина, Н.С. Коваль; в-во «Генеза», Київ, 2019 рік

Зміст:
1.1. Цілі, завдання і особливості навчання основ здоров’я в 8 класі реалізуються через навчально-методичне забезпечення вивчення предмета. Вивчення основ здоров’я здійснюється  за підручником  « Основи здоров’я» 8 клас, автори:  Т.Є.Бойченко, І.П.Василашко, С.В.Василенко, О.К.Гурська, Н.І.Гущина, Н.С. Коваль; в-во «Генеза», Київ, 2019 рік. Підручник побудований відповідно до чинної програми з основ  здоров’я. Навчальна програма побудована на основі інтегрованого поєднання елементів знань щодо збереження і захисту життя та зміцнення здоров’я людини.
Зміст тем розгорнуто відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. До кожного розділу програми визначені обов’язкові результати навчання, спрямовані на досягнення учнями здоров’язбережувальної, соціальної, загальнокультурної та інших компетентностей.
1.2.   Навчально-методичний апарат підручника враховує вікові та психофізіологічні особливості дітей. Зміст і мова підручника доступні для опрацювання учнями та   спираються на досвід, набутий дітьми в початковій школі та 5 класі. 
 1.3.  У викладі матеріалу зберігається принцип науковості.  Навчальний матеріал, передбачений програмою, підпорядковується досягненню практичних, освітніх, виховних і розвивальних цілей в їх єдності. Він забезпечує знаннями, навичками і вміннями з предмету, розвиває увагу, память, мислення учнів, розширює світогляд, підвищує культурний рівень, вчить доброзичливості, колективної взаємодопомоги тощо. Цілі і методи навчання спрямовані на розвиток усіх видів діяльності: дидактичні ігри, сюжетно–рольові ігри, опис алгоритмів дій. Навчальний матеріал поєднує в собі знання про фізичну, соціальну, психічну, духовну складові здоров’я, основні умови і способи його збереження та зміцнення, основні засади здорового способу життя.

    1.4.  Головна мета навчального матеріалу - формування в учнів комунікативної компетенції, ключових і предметних компетенцій через використання комунікативно-ігрової методики. Завдання підручника заохочуюють учнів до вивчення предмету та спрямовані на розвиток світоглядних позицій. Навчальні тексти підручника, ілюстративний матеріал та цікаві завдання ( взяти інтервю, дати пораду, навести приклади з власного досвіду, тощо ) не тільки розширюють світогляд учнів, а й дають змогу глибше розуміти власну поведінку, формують уявлення про світ, його небезпеки, спонукають до самостійного здобуття знань, викликають інтерес до предмету.
   1.5.  Завдання, які даються в підручнику, передбачають використання інноваційних педагогічних технологій, різноманітних форм й методів роботи з учнями.  Добір та організація змісту навчання - через використання яскравих малюнків, комплексного навчання ігор, які сприяють ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Працюючи в групах та парах, створюючи різноманітні проекти, приймаючи участь у мозковому штурмі, обговорюючи проблемні ситуації, готуючи презентації з різних тем учні використовують предмет основи здоров’я як засіб спілкування та збереження життя, і це сприяє розвитку в учнів самостійності, комунікативно - пізнавальної та соціальної активності. Але, незважаючи на інноваційний характер технологій, відсутні посилання на інтернет-ресурси. на адреси тематичних сайтів тощо.
  1.6.  Розподіл матеріалу  не  відповідає нормам навчального часу. Бажано мати додатковий час для більш ретельного опрацювання запропонованих вправ та завдань.
1.7.  Підручник відповідає принципам систематичності, наступності, логічної послідовності викладу матеріалу.
1.8.  Ілюстративний матеріал приваблює увагу учнів. Він яскравий, якісний, виконаний у національних традиціях нашої країни. Схеми, малюнки, фотознімки, таблиці допомагають учням опрацьовувати навчальний матеріал. Ілюстрації виконують інформаційну роль, пізнавальну, розвивають творчу уяву.
1.9. Виклад матеріалу здійснено у науково-популярному стилі, широко застосовуються засоби виразності та образності задля посилення емоційного впливу.
2. Методичний апарат:
2.1. Завдання, вправи, які запропоновані учням до виконання, відповідають вимогам Державного стандарту.
2.2. Автор пропонує виконання завдань різного ступеня складності, що дає змогу залучити до роботи на уроці всіх учнів. 
2.3. Підручник насичений великою кількістю різноманітних та оригінальних завдань: робота в парах, творча робота, вибіркова робота, складання діалогів та інше. Тексти доступні за тематикою, цікаві і дають можливість учням брати інтервю, працювати над змістом, (  пограй у групорівняй, вислови своє ставлення до проблемної ситуації, візьми участь у вікторині тощо), спрямовані на розвиток логічного мислення, пізнавальної активності, творчих здібностей.
2.4. Завдання побудовані так, щоб якомога повніше охопити матеріал, поданий у підручнику, та відпрацювати його. Надлишкова кількість вправ дозволяє учителеві диференційовано підходити до учнів і варіювати обсяг матеріалу залежно від рівня їх знань.
2.5. Підручник містить вдалі ілюстрації, які сприяють реалізації принципу наочності та складають його методичну цінність. Ілюстративний матеріал підручника є яскравим і, безумовно, приваблює учнів, викликає зацікавленість, допомагає краще запамятовувати нову інформацію під впливом емоційних вражень та сприяє ефективнішому засвоєнню навчального матеріалу.
3. Поліграфічне виконання:
3.1. Підручник має естетичний якісно оформлений  вигляд. Книга оформлена естетично, її приємно тримати в руках.
3.2. Підручник спрямований на розвиток естетичного смаку. Він цікавий, красивий, гарно оформлений, надрукований на якісному папері. Ілюстративний матеріал дібраний відповідно до вікових особливостей учнів та навчального матеріалу.
3.3. Відповідає гігієничним, поліграфічним вимогам. Поліграфічне виконання та шрифтове оформлення змісту підручника відповідають " Державним санітарним правилам і нормам, гігієнічним вимогам до друкованої продукції для дітей." Підручник має невеликий формат відповідно і легку вагу, що не обтяжує портфель школяра.
4. Зауваження та пропозиції:
Збільшити кількість вправ на розвиток правильних дій в екстремальних ситуаціях, дібрати тестовий контроль з кожної теми для розвитку навичок Правил поведінки.
5.Висновки:
Підручник допомагає досягти цілей, поставлених перед вчителем основ здоров’я в 8 класі.  Структура уроків відповідає останнім методичним вимогам. Уроки побудовано з урахуванням основних критеріїв навчання основ здоров’я: комунікативної спрямованості, міжпредметного інтегрування. Все це підпорядковано основній меті - комунікативно-орієнтованому навчанню. Вчителеві необхідно правильно розподіляти час і створювати практичне середовище для набуття знань здорового способу життя.



 Директор гімназії::                                                                   Березицька Н.В.

 Відповідальний за проведення  апробації:                           Тріленко С.М.

Учитель:                                                                                     Сорока Л. В.



                                               

Немає коментарів:

Дописати коментар