середу, 9 червня 2021 р.

План проведення серпневого засідання ММО вчителів основ здоров'я

План проведення серпневого засідання  ММО вчителів основ здоров’я на 2021-2022 н.р.


 1. Аналіз роботи ММО вчителів основ здоров’я за 2020-2021 н.р.. Аналіз виконання програм з основ здоров’я в 5-9 класах. (Сорока Л.В., гуманітарна гімназія).

 2. Ознайомлення з рекомендаціями обласної серпневої конференції  та з інструктивно-методичними вимогами  Міністерства освіти і науки України щодо викладання ОЗ у 2021-2022 н.р. (Сорока Л.В., гуманітарна гімназія).

 3. Результативність проекту «Вчимося жити разом». Планування навчально – виховної роботи на 2021-2022 н.р. в рамках проекту. (Сорока Л.В., гуманітарна гімназія). 

4. Новинки методично- навчальної літератури за 2021-2022 навчальний рік. Огляд підручників, дидактичних засобів навчання  за новою програмою. (вчитель Мала Л.Ю., школа  № 3).

5. Планування навчально – методичної роботи на 2021 - 2022 н.р. (на базі шкіл № 3, №6).

6.Затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати вчителі в 2021-2022 н.р. (керівник  ММО Сорока Л.В.)

Аналіз роботи
міського методичного об’єднання
вчителів основ здоров’я за 2020-2021 н.р.

В 2020-2021 н.р. ММО вчителів основ здоров’я працювало над  формуванням компетентностей Нової української школи:
1. Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами:
2. Спілкування іноземними мовами
3. Математична компетентність
4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях
5. Інформаційно-цифрова компетентність
6. Уміння вчитися впродовж життя
7. Ініціативність і підприємливість
8. Соціальна та громадянська компетентності
9. Обізнаність і самовираження у сфері культури
10. Екологічна грамотність і здорове життя.
     Метою навчального предмета було формування в учнів відповідальності за здоров’я, добробут, безпеку, навколишнє середовище та стабільність у
майбутньому, оволодіння основами здорового способу життя,
життєвими навичками, розвиток самозарадності, активної
громадянської позиції, підприємливості.
      Завданнями предмета «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я» залишаються і надалі:  
1. формування в учнів мотивації дбайливого ставлення до життя і здоров’я;
2. формування у школярів стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як
основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного
потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
3. виховання у підлітків бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення
до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, потреби
самопізнання та всебічного самовдосконалення;
4. розвиток активної громадянської позиції учнів, спрямованої на збереження
життя і зміцнення здоров’я згідно з основними принципами та
закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному
середовищах;

5. формування в учнів сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя
як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я;
6. підготовка учнів до збереження життя і зміцнення всіх складових здоров’я
згідно з основними принципами, шляхами й методами;
7. навчання учнів методам самозахисту в умовах загрози для життя;
8. навчання учнів методам самооцінки і контролю стану і рівня здоров’я
протягом усіх років навчання;
9. розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести
здоровий спосіб життя.
Зміст програми структуровано за чотирма розділами:
1)Здоров’я і безпека людини.
2) Фізична складова здоров’я.
3) Психічна й духовна складові здоров’я.
4) Соціальна складова здоров’я.
Ефективними на уроках основ здоров’я є сучасні
педагогічні технології, що ґрунтуються на використанні
методів інтерактивного навчання, у тому числі й системи
завдань і вправ, зорієнтованих на діалогові форми навчальної
взаємодії, використання елементів тренінгових форм,
проектної діяльності, ведення індивідуальних і колективних
портфоліо.
Сучасний учень – всебічно розвинена особистість, яка
постійно перебуває в оточенні гаджетів та інтернет-ресурсів,
тому щоб зацікавити учня і активізувати його роботу під час
уроку, потр
ібно освоїти та використовувати інтернетресурс, що дає можливість пошуку нових
інтерактивних вправ до певної теми, а також створення
власних вправ та завдань для використання їх під час уроків. Суттєву допомогу учителям для підвищення фахового рівня та
в підготовці до уроків надає портал превентивної освіти
(http://www.autta.org.ua/). Він містить методичні розробки, що
допоможуть провести цікавий урок з основ здоров’я, класну
годину, позакласний захід або батьківські збори з
профілактичної тематики. Дана програма побудована на інтерактивних методах: „Коло", „Мозковий штурм", „Мімі" - рольова гра, „Я" - висловлювання, „Акваріум", робота в групах „кооперативного" навчання, групова дискусія, рефлексія.

Починаючи з 2020/2021 навчального року, цей курс використовується вчителями для підвищення кваліфікації з методики розвитку соціальних навичок для освітніх галузей «Соціальна і здоров’язбережна» і «Громадянська та історична», які передбачені концепцією і проектом стандарту початкової освіти Нової української школи.
·                                 Онлайн курс буде корисним для всіх бажаючих підвищити свій рівень компетентності з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків віком від 6 до 17 років. Обсяг онлайн курсу: 30 академічних годин. Онлайн курс розроблено громадською організацією «Здоров’я через освіту» за участю представників Інститутів післядипломної педагогічної освіти (ІППО) з 24 областей України та м. Києва, у партнерстві з МОН України і Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). Ми отримали теоретичні знання, які зразу ж закріплювали на практиці. Кожен з нас побував і в ролі вчителя і в ролі учня. Практично ми навчилися використовувати в своїй роботі інтерактивні методи, „проводячи" відкриті уроки, і відчули їх результат, перебуваючи в ролі учнів.
Інтерактивні методи передбачають іншу структуру уроку:
·                                 оцінка рівня знань учнів по темі уроку;
·                                 повідомлення дітям нової інформації;
·                                 формування і розвиток навичок;
·                                 використання навичок на практиці - набуття досвіду.
Це дає можливість не боятися висловлювати свою думку (бо кожна думка є правильною і має право на існування) і року проходить за безоціночним принципом та з позитивним настроєм, бути активним учасником всього уроку, а не пасивним спостерігачем, як на традиційному уроці, самостійно приходити до правильних висновків, хоча спочатку думки могли бути і хибними.
За результатами анкетувань серед учнів було визначено, що інформаційні канали молодь вважає найбільш цікавими і корисними для себе в контексті пропагування здорового способу життя. Тому робота вчителя повинна бути спрямована на створення буклетів, презентацій на тему здоров'язберігаючої направленості. Цікавим елементом в роботі є міжпредметні зв’язки на уроках ОЗ, ситуаційне навчання, робота з обдарованими дітьми за програмою « Рівний – рівному». Особливе місце в роботі по формуванні здорового способу життя належить дослідницькій роботі учнів. Результативним елементом уроків є : ігрові технології, проектні технології, тренінгові вправи, де учні складають алгоритми поведінки під час НС. Актуальним у контексті пропагування здорового способу життя є ІКТ. Основою успіху є вплив на поведінку учнів через формування навичок здорового способу життя. Це Тижні профілактики шкідливих звичок, тематичні класні години, творчі виставки малюнків, комп'ютерних заставок, учнівських презентацій, бюлетнів, буклетів, анкет, участь у міських конкурсах «Молодь проти СНІДу», «Молодь обирає здоров'я».
 Невирішені проблеми, причини та шляхи їх подолання
1) Відсутність безкоштовного забезпечення учнів підручниками та робочими зошитами, розробленими на основі тренінгових технологій.
2)    Недостатній рівень використання ІКТ на уроках основ здоров’я.
3)    Розширити коло учнів, які будуть створювати комп’ютерні презентації з метою популяризації  здорового способу життя.
Завдання на новий навчальний рік:
Ø     Впроваджувати в роботу інтерактивні методи навчання основ здоров’я на основі розвитку життєвих навичок;
Ø     Проводити первинну профілактику поширення ВІЛ – інфекції  серед учнівської молоді, заняття з попередження травматизму серед дітей.

Інспектор відділу освіти запропонувала вважати роботу ММО задовільною , а програму вивчення курсу основ здоров’я в середній школі виконаною. Були висловлені такі методичні рекомендації:
1. Використовувати в роботі здоров’язберігаючі технології;                          
2. Дотримуватись на уроках режиму рухової активності;                                
3. Організовувати  в школі збалансоване харчування на перервах;
4. Керуватися у роботі стилем співробітництва між учителем і учнем;
5. Створювати емоційно сприятливу атмосферу навчання;
6. Продовжувати формувати в дітей та батьків усвідомлення здорового способу життя.                                                                     



Немає коментарів:

Дописати коментар