середу, 9 червня 2021 р.

Засідання мо

Протокол № 1  
від 27 серпня 2020 року
засідання ММО учителів основ здоров’я                                                                                          

Присутні: 15 учителів                                           
 Відсутні: - 1                     
Порядок денний:
1.Обговорення рекомендацій обласної серпневої наради керівників ММО вчителями основ здоров’я .                                                                          
2.Аналіз роботи МО за 2019 – 2020 н. р.                                                                  
3. Аналіз виконання програми з основ здоров’я в 5 – 9 класах.                    
4. План роботи МО на 2020 – 2021 н.р.                                   
Форма проведення: круглий стіл.                                                               
План проведення:                                                       
1.Повідомлення черги дня.                                                                           
2.Виступи: керівника ММО Сороки Л.В., інспектора ВО Євтушенко Ю. Г.
3.Обговорення.                                                                                                                    Результативність:                                                                                                          
1) 2019 – 2020 н. р. – рік впровадження інтерактивних методів в  урочну та позаурочну систему роботи вчителів основ здоров’я.

          Аналіз роботи міського методичного об’єднання
вчителів основ здоров’я за 2019-2020 н.р.
В 2019-2020 н.р. ММО вчителів основ здоров’я працювало над проблемою «Формування здоров'язберігаючих компетентностей учнів через впровадження інтерактивних технологій на уроках здоров'я».
Перед початком навчального року було визначено пріоритетні напрямки діяльності ММО, засідання проходили згідно плану роботи. На засідання запрошувались лікарі СЕС, працівники МВ ГУМВС, МВ ДАІ, які знайомили зі станом НС по місту.
Протягом навчального року згідно плану були проведені засідання методичного об’єднання вчителів.
Одне з них на базі гуманітарної гімназії ім. Т. Шевченка, де було визначено основні аспекти роботи через впровадження інтерактивних методів навчання в урочну та позаурочну роботу курсу основи здоров'я. Основою успіху є вплив на поведінку учнів через формування навичок здорового способу життя. Це Місячники профілактики шкідливих звичок, тематичні класні години, творчі виставки малюнків, комп'ютерних заставок, учнівських презентацій, бюлетнів, анкет, участь у обласних та міських конкурсах «Молодь проти СНІДу», «Молодь обирає здоров'я».

    На другому засіданні за круглим столом у ЗОШ № 3, учитель Мала Л. Ю. поділилась  досвідом використання елементів тренінгу при проведенні загальношкільних заходів із формування здорового способу життя та на уроках основ здоров’я. Використовуючи ІКТ, учні школи створюють тематичні буклети, презентації. В обговоренні прийняли участь учитель школи – ліцею № 10 Шерстньова О. В., яка поділилася наробками створення тематичних презентацій. Комп'ютерні міні-презентації – це реалії життя, які добре сприймаються дітьми різних вікових груп. Час перегляду( 4-6 хв.) дає  змогу відповісти на питання: «Що?», «Навіщо?», «Чому навчає дана ситуація?».  

     Третє засідання ММО проводилось на базі школи- ліцею, де за круглим столом обговорювалось питання «Елементи тренінгової системи при викладанні курсу основ здоров’я». Доповідач Черевко І.І. (СШ№12) наголосив, що головним питанням сьогодення є опанування учнями навиків здорового способу життя, що досягається шляхом впровадження іноваційних технологій, які повинні модернізувати навчальний процес. Тренінгова ситема – це один із найбільш функціональних та ефективних засобів засвоєння учнями власних чи колективних знань, які виконуються за технологією співпраці. Було продемонструвано за допомогою технічного забезпечення кращі елементи тренінгів, що використовуються на  уроках, що забезпечують інформаційну насиченість, динамічність, наглядність уроків.               

   Протягом року вчитель ЗОШ № 11  Михайлеко І.Ф. ділилась своїм  досвідом:  електронні варіанти наробок з популяризації здорового способу життя. На базі шкіл 5,11 продовжує працювати «Школа малодосвідченого спеціаліста», де вчителі Михайленко І.Ф., Черевко І.І. передають досвід популяризації здорового способу життя, використання іноваційних технологій навчання молодим, малодосвідченим спеціалістам.   

     Вчителі  Пилипець Ю.С. (школа-гімназія),  Черевко І.І.(ЗОШ № 12) проводили заняття факультативного курсу за превентивним проектом «Школа проти СНІДу».

   Великий досвід із формування навичок здорового способу життя («Я – моє здоров’я – моє життя», просвітницька робота «Рівний – рівному») має вчитель  Михайленко І.Ф., ЗОШ №11.

     Результативним елементом уроку є ситуаційне навчання, де учні складають алгоритми поведінки під час НС  (вчитель Черевко І.І., ЗОШ №12)

     Актуальним питанням в курсі ОЗ  є профілактика шкідливих звичок серед молоді, вплив пасивного паління на організм людини. Певний досвід з цієї проблеми накоплено в школах  3, МГ, МГГ, школі-ліцеї.

    За результатами анкетувань серед учнів було визначено, що інформаційні канали молодь вважає найбільш цікавими і корисними для себе в контексті пропагування здорового способу життя. Тому робота вчителя повинна бути спрямована на створення буклетів, презентацій на теми здоров'язберігаючої направленості.

 

 

 

 

 ННевирішені проблеми, причини та шляхи їх подолання

Мала кількість кабінетів основ здоров’я, недостатня їх наповненість.
Відсутність безкоштовного забезпечення учнів підручниками та робочими зошитами, розробленими на основі тренінгових технологій.
Недостатній рівень використання ІКТ на уроках основ здоров’я.
Розширити коло учнів, які будуть створювати комп’ютерні презентації з метою популяризації  здорового способу життя.

Завдання на новий навчальний рік:

  1) Впроваджувати в роботу інтерактивні методи навчання основ здоров’я на основі розвитку життєвих навичок. Проводити первинну профілактику поширення ВІЛ – інфекції  серед учнівської молоді, заняття з попередження травматизму серед дітей.
2) Євтушенко Ю. Г. - інспектор ВО з питань ОЗ запропонував вважати роботу ММО задовільною, а програму вивчення курсу основ здоров’я в школах міст виконаною.
                                    Були  висловлені такі пропозиції:

-використовувати в роботі здоров’язберігаючі технології;
-дотримуватись на уроках режиму рухової активності;                                        -організовувати  в школі збалансоване харчування на перервах;
-керуватися у роботі стилем співробітництва між учителем і учнем;
- створювати емоційно сприятливу атмосферу навчання;
-продовжувати формувати в дітей та батьків усвідомлення здорового способу життя.

Завдання на новий навчальний рік
                                                 II - е  засідання

1.     Використання інтерактивних методик при викладанні основ здоров’я. Нетрадиційні уроки в системі навчання (ЗОШ №3, вчитель Мала Л.Ю. - виступ )

2.Використання можливостей технології ООЖН у системі розбудови здоров’язберігаючого освітнього середовища закладу ( методика проведення шкільних виховних заходів, батьківських зборів тощо); ( вчитель Пришляк Н.А. (МГГ)  – виступ)                      

3.Попередження ризикованої, асоціальної поведінки, травматизму, захворювань та загибелі дітей в освітньому середовищі  (вчитель ЗОШ № 12 Черевко І.І. – виступ)
4.Участь у конкурсі « Молодь обирає здоров’я», акція « Здорова дитина – здорова Україна» ( інформація керівника ММО Сороки Л.В.)

5. Робота з обдарованими дітьми за програмою « Рівний – рівному».

                             Завдання на новий навчальний рік
III-е засідання
     
  1.Круглий стіл. Огляд  учнівських проектів з метою популяризації   здорового способу життя на позакласних заходах - Бурлака О.В. – ЗОШ № 9, вчителі ММО.

  2. Впровадження іноваційних методів навчання в урочну та позаурочну роботу (виступ керівника ММО Сороки Л.В.)

   3.Співпраця школи, батьків та зацікавлених організацій щодо популяризації ЗСЖ та профілактики небезпечних соціальних захворювань (виступ лікаря – гінеколога Шаврацької З.Н.)                                         

 4.Аналіз роботи за 2021-2022 н.р.. Планування роботи на 2022 - 2023н.р..                                







                  Протокол № 2
від від 16 грудня 2020 року
засідання ММО вчителів основ здоров’я
Присутні: 15 учителів.
Відсутні: 1 учитель.
Порядок денний:            
1. Тренінг для вчителів основ здоров’я «Використання інтерактивних методик при викладанні основ здоров’я» за проектом «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ»  ( вчитель школи – ліцею № 10, Шейєрман О.М.)
2. Використання можливостей технології ООЖН у системі розбудови здоров’язберігаючого освітнього середовища закладу ( вчитель ЗОШ №11 Михайленко І.Ф. – виступ)                      


3. Попередження ризикованої, асоціальної поведінки, травматизму, захворювань  дітей в школі  та в позаурочний час (вчитель ЗОШ № 12 Черевко І.І. – виступ)


4. Участь у конкурсі « Молодь обирає здоров’я», акція « Здорова дитина – здорова Україна» ( інформація керівника ММО Сороки Л.В.)


5. Робота з обдарованими дітьми за програмою « Рівний – рівному» при викладанні предмету основ здорв’я.


  Форма проведення: тренінг.                                                                                                                

План проведення:                                                                                              


1) Повідомлення черги дня.                                                                              
2) Тренінг для вчителів.
3) Виступи з комп’ютерною підтримкою.
4)  Пропозиції, обговорення.                                                                           
Результативність:                                             
1. Друге засідання було проводено на базі школи № 3, де обговорювалось питання «Використання інтерактивних методик при викладанні основ здоров’я» за проектом «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ». Доповідач Шейєрман О.М. наголосила, що головним питанням сьогодення є навчання життєвих навичок дітей та підлітків, які найбільше постраждали внаслідок воєнного конфлікту в Україні, надбанню ними необхідних для мирного життя навичок.
Програма навчально-методичного проекту «Вчимося жити разом» розроблена для початкової,  основної та старшої школи. Вона спрямована на розвиток у дітей відповідного віку соціальних навичок: ефективного спілкування, поваги до прав людини, проявів  співчуття, командної роботи, вмінню запобігати конфліктам та конструктивного їх розв’язання, протистояння негативним соціальним впливам, виробленню у дітей життєвих навичок.
Проведення уроків-тренінгів за цією програмою здійснюється в рамках навчальної програми з предмету Основи здоров’я  для 1–9 класів, затвердженої Міністерством освіти і науки України, а також в рамках виховних годин для 10- 11 класів. Тренінгові заняття реалізують компетентнісний підхід до навчання учнів, який визнано у світі найефективнішим для розвитку психосоціальних навичок.


Проект реалізується в двох напрямках:
- формування у школярів життєвих навичок, що сприятимуть позитивній адаптації;
- надання дітям психологічної допомоги та підтримки в навчальних закладах.
Схема проходження онлайн-курсу
  • Відкрито доступ до онлайн курсу "вчимося жити разом". Ви можете зареєструватися і, за умови проходження  тестів за модулями і підсумкового тесту, отримати сертифікат.
  • Доступ до онлайн курсу "основи здоров’я збережної   компетентності"  відкрито 20 жовтня 2019 року.




Завдання:

1.Для попередження ризикованої, асоціальної поведінки, травматизму дітей вчителям всіх освітніх закладів міста          проводити роботу по пропаганді здорового способу життя з використанням можливостей технології ООЖН в системі розбудови здоров’язберігаючого освітнього середовища закладу не тільки словесними методами під час уроків, виховних заходів, а й практичними, наглядними методами: учнівські презентації, відеофільми, слайд – шоу.
2. Для участі в конкурсі « Молодь обирає здоров’я», акція «Здорова дитина – здорова Україна» треба підготувати: плакати, бюлетні, малюнки.
3. На уроках та позакласній роботі працювати з обдарованими дітьми за програмою «Рівний – рівному», коли інформація про навички здорового способу життя доводиться до відома учнів їх однолітками, однокласниками.                                                                                           


Протокол № 3
онлайн - засідання ММО вчителів основ здоров'я
від 13 травня 2021 року

Присутні: 14 учителів.                     
Відсутні: 2.                             
Порядок денний:            
1)Круглий стіл. Огляд дистанційної роботи в школах з метою популяризації здорового способу життя на уроках та позакласних заходах «Використання іноваційних технологій при проведенні уроків з елементами тренінгів щодо формування здорового способу життя.
2) Підведення підсумків місячної акції « Спасибі – Ні!», тижнів імунізації, безпеки дитини, Дня здоров’я та боротьби з туберкульозом.                                                                                                   
 3) Співпраця школи, батьків, організацій щодо профілактики небезпечних соціальних захворювань.                                                             
4) Пропозиції.                                                                                                       
Форма проведення: онлайн - круглий стіл.                                                                                          
План проведення:                                                                                    
1) Повідомлення порядку денного.                                            
2) Круглий стіл. Огляд дистанційної роботи в школах з метою популяризації здорового способу життя на уроках та позакласних заходах «Використання іноваційних технологій при проведенні уроків з елементами тренінгів щодо формування здорового способу життя.
3) Пропозиції щодо профілактики небезпечних контактних захворювань, підведення підсумків.                                                     Результативність:                                 


Онлайн курс буде корисним для всіх бажаючих підвищити свій рівень компетентності з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків віком від 6 до 17 років.
 Обсяг онлайн курсу
Електро́нна осві́та — овіта з використанням електронних технологій, насамперед інтернету. Дозволяє пройти курс дистанційної освіти, надаючи при цьому можливість діалогу з викладачем та іншими слухачами. Одним з найбільш розповсюджених засобів електронної освіти є відеоконференції на основі інтернету. Головна перевага для громадян полягає в тому, що вони самі можуть обрати відповідний курс і пройти навчання за ним, не виходячи з дому. При цьому повністю зберігається якість освіти, притаманна традиційним її формам.
 Українське законодавство надає наступне визначення: «Електронна освіта  (е-освіта) – форма отримання освіти, що здобувається з використанням виключно інформаційно-комунікаційних технологій».
ПЛАТФОРМИ ТА СЕРВІСИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
ED-ERA. Проєкт, який створює онлайн-курси та освітній контент широкого спектра з використанням IT.
iLEARN. Онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами, тести, подкасти, матеріали для самопідготов
MOODLE. Безкоштовна навчальна платформа, яка допоможе створити ефективне інтернет-навчання на основі співпраці у власному середовищі.
МІЙ КЛАС. Електронна освітня платформа, яка пропонує широкий спектр матеріалів для здійснення дистанційного навчання – завдання, теорію та тести зі шкільних предметів.
PADLET. Це мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації. Це віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на інтернет-сторінки та замітки. Учитель надає доступ до стіни школярам і вводить їх електронні адреси, відкриваючи можливість писати або модерувати дошку.
LEARNINGAPPS. Конструктор інтерактивних завдань, що дозволяє зручно й легко створювати електронні інтерактивні вправи, що сприяє активності, самостійності, ефективності, зв'язку теорії з практикою, поєднання колективних та індивідуальних форм навчальної роботи тощо.
CLASSTIME. Онлайн-сервіс для встановлення зв'язку з учнями та проведення їхнього опитування в реальному часі дистанційно.
GOOGLE CLASSROOM. Безкоштовний веб-сервіс створений Google для закладів освіти з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом.
GOOGLE SITES. Популярний сервіс для створення сайтів. На сайті можна розміщувати як текстові документи, презентації, відео, фото, форми для опитування, так і посилання на них. Інформацію можна систематизувати за класами у вигляді сторінок сайту.

GOOGLE FORMS. Сервіс хмарних технологій для формування системи тестів контролю навчальної діяльності учнів. Застосування форм надає нові можливості створення динамічних і актуальних додатків на основі інформаційно-цифрових технологій для застосування в дистанційному навчанні. 
6 клас Звички і здоров'я
(урок проведений на базі ЗОШ №2, вчитель Копійка О.А., де діти працюють на освітній платформі «Мій клас»)

Що таке звичка
       Пригадайте, чи доводилося вам виконувати якісь дії; чи виникало у вас бажання або потреба робити це знову й знову. Це і є звичка - особлива форма поведінки людини, яка виявляється у здатності робити ті чи інші дії, що закріпилися внаслідок багаторазового їх повторення.
   Звички бувають корисні - ті, що зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини.
Корисні звички і здоров’я

   Корисні звички виробляються на основі природних потреб, під час навчання та виховання у сім’ї, дитячому садочку, школі та інших дитячих колективах (спортивних, хореографічних, музичних). Це звички дотримуватися правил гігієни - мити руки перед їжею і після неї, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки, двічі на день чистити зуби, регулярно митися під душем.
   Дуже допомагають у житті звички спати з відчиненою кватиркою, робити вранішню гімнастику, дотримуватися режиму дня. Вони сприяють фізичному та психічному розвиткові людини, підвищують її працездатність, зміцнюють здоров’я.
   До корисних звичок належать також пунктуальність, охайність, чесність і ввічливість, які завжди поважалися у суспільстві.

Запам'ятайте!
     Здоровий спосіб життя сприяє реалізації всіх можливостей, які природа надає людині. Він є чинником здоров’я, а нездоровий спосіб життя - чинником ризику.
   Чим раніше сформувалися корисні звички, тим легше людині уникнути шкідливих звичок.
Шкідливі звички і здоров’я

   Знання про потенційну небезпеку шкідливих звичок сприяє виробленню позитивного ставлення до здорового способу життя. Адже набагато легше запобігти захворюванням, ніж потім їх лікувати.
   Наприклад, у школі, на вулиці, в автобусах чи тролейбусах вам доводиться братися руками за поручні, дверні ручки та інші речі, яких торкаються також сотні і тисячі людей. Відомо багато мікроорганізмів, які вражають шкіру, очі, органи травлення. Такі хвороби в народі називають «хворобами брудних рук». Виробивши у себе звичку регулярно мити руки з милом, ви уникнете багатьох цих захворювань.
   Вам, мабуть, траплялися люди, які гризли нігті, голосно плямкали та сьорбали під час їжі, облизували пальці, колупалися в носі, кидали на підлогу сміття. Дивитися на них не дуже приємно. Чи не так? Таких людей називають невихованими. Подібних шкідливих звичок зазвичай можна легко позбутися, якщо стежити за собою, прислухатися до думки інших людей.
   Однак існують дуже згубні звички, подолати які надзвичайно важко. Це куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотичних і токсичних речовин. Саме про них ітиметься на наступних уроках.

           ЯК БУТИ
    На жаль, шкідливі звички формуються набагато швидше, ніж корисні. А от позбуватися їх зазвичай дуже тяжко. Зате, сформувавши в себе за допомогою сили волі такі корисні звички, як бути завжди охайним, ввічливим, чесним, наполегливим у навчанні, дбати про своє здоров’я, ви поставите надійний заслін шкідливим звичкам.

Доведіть, що ви знаєте
1. Чим корисні звички відрізняються від шкідливих?
2. Поміркуйте, чи може людина, мешкаючи у незадовільних побутових умовах, вести здоровий спосіб життя.
3. Чи завжди добрі соціальні умови - запорука здоров’я людини?
4. Назвіть найпоширеніші шкідливі звички.
 (Щоб відповісти на запитання на дошці внизу - нитисніть на хрестик, що розташовується знизу праворуч і надрукайте свою відповідь. Не забудьте вказати своє ім'я та клас!)

5. Виконайти вправу "Корисні та шкідливі звички"
Домашнє завдання
1. Опрацюйте § 11 підручника.
2. Разом з батьками визначте свої шкідливі звички. Складіть план щодо їхнього подолання.




   

Немає коментарів:

Дописати коментар